Fortsätta klaga eller bita ihop?

Känner mig som värsta häxan, ragatan just nu. Har varit på jobbet idag där jag suckat, pustat och stönat. Eller, njae, kanske inte just stönat men gäspat gång på gång. Jag är så förbannat jävla trött att det är ju helt jävla otroligt. Kände mig gråtfärdig i morse, så trött var jag. Och inte gick det över, trots flera koppar kaffe.

Jag undrar om det kan vara järnbrist som orsakar det hela. När jag var hos BM för två veckor sedan låg jag på 114, men då kände jag mig inte alls så trött som jag gör nu. Vill inte behöva äta fler Niferexkapslar. Jag är förstoppad nog som det är.

Som "grädde på moset" har gubben och en kollega arbetskväll ute efter vår lilla grusväg. Jag skulle bjuda på lasagne och lyckades översaltta maten totalt. Så nu är jag inte bara sjukt trött, har kraftig halsbränna också!

Suck, pust... Jämmer och elände! 7 arbetspass kvar till semester, en och en halv vecka to go... Behöver jag avslöja att jag på lördag tänker ta en grym sovmorgon.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag åt jordgubbar varje dag under min graviditet. Färska på sommaren och frysta redten av tiden. Hade dille på det, men en positiv bieffekt var att jag inte behövde äta järntabletter. Och jag har dåliga värden redan innan graviditet. Jordgubbar och rå broccoli åt jag som en tok. Kanske prova?

2009-07-09 @ 22:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0