Mör och smakrik pasta

Mör är bara förnamnet för hur jag känner mig i kroppen just nu. Vi har tillbringat dagen ute på gården och förberett vår altan. M har grävt med en minigrävare och undertecknad har kört lass efter lass med sandblandad jord och sten med skottkärra. Så nu är man öm både här och där, tror jag kommer ha grym träningsvärk imorgon.

Jag har tydligen gjort illa mig i ryggslutet, när vet jag inte men jag kände av det igår och än värre idag. Blev tvungen att ta massa piller för att dämpa smärtan. Det är nedanför svanken, höger sida, precis ovanför högra skinkan. En huggande, ilande smärta ända ner till foten. Undrar om det kan vara en muskelsträckning, men då borde jag ju veta när jag ställde till det kan man ju tycka...

Maten har inte varit så hälsosam idag men lunchen blev riktigt god. Gjorde ett recept inspirerat från pastan vi åt i Alanya.

Hackade rökt skinka i kuber, fräste tillsammans med hackad lök och champinjoner. När allt mjuknat rörde jag i lite sambal oeek-flingor, vitlökspulver, salt och peppar. På med ett par matskedar pesto och i med lite lättcremefraiche och matlagningsgrädde. Rörde ihop med kokt pasta penne och toppade med riven parmesan. Gott, och höll oss mätta länge trots hårt trädgårdsarbete.

Nu ska jag ta mig en GT och kika på Morden i Midsomer. Ingen favvo men det är ju inte så mkt på teve så här i sommartid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0