Vad säger då min nya guru?

Idag startade jag med min nya metod, eller startade vete fanken, har bara hunnit med en kopp kaffe i soffan än så länge.

Michael Thurmonds böcker är verkligen läsvärda. just nu trånar jag efter hans 6 week kit, men det passar inte riktigt in i min ekonomi just nu. Ni som är intresserade kan kika in på www.provida.com.

I alla fall, kosten är utformad utifrån kroppstyp och vilka förutsättningar man har. Jag hamnade i kroppstyp B, vilket innebär begränsat antal kolhydrater.

Så vad får jag nu äta? Grundstommen består av följande:
Proteinkällor: Kyckling, fisk (vit) och magert rött kött. Fokus på kyckling men rött kött är ok nån gång.
Kolhydrater: Ris, helst råris, risnudlar och rispasta. En potatis alt halv bakad potatis nån gång. Havregryn.
Grönsaker: De flesta, mycket gröna bladgrönsaker eftersom dom är vätskedrivande. Mkt sparris, är fiberrika och väldigt näringsrika.
Frukt: Begränsat, men ett äpple är okej ibland, banan innan träning ok, grape är bra.
Bär: Alla sorts bär är ok, en näve om dagen ungefär.

Denna metod bygger på att ständigt tillföra kroppen energi för att hålla igång förbränningen. Man ska äta varannan - var tredje timme, men lite vid varje tillfälle. Lunch kan bestå av 3/4 dl råris och 60 g kyckling.

Man ska alltid äta 30 min före träning.

Jag tror verkligen att detta kan vara lösningen, ihop med träning, lågintensiv, adjö till crosstrainern, samt styrka.

Jag återkommer med rapport, nu ska jag koka lite fibergröt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Utan träningen skulle det aldrig gå neråt för min del i alla fall. Så jag ska lägga in en högre växel med den ist :P



30 min innan träning? Då skulle jag få håll som tusan! Får det även om jag bara ätit lite grann!

2008-08-11 @ 21:18:22
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Postat av: Emma

Näe jag får håll även om jag joggar långsamt så det skulle inte funka...



Nä jag får inte rabatt för jag jobbar inte för själva IKSU utan för städföretaget som håller till där. Men jag ska nog fortsätta på Träna, mycket billigare! :)

2008-08-11 @ 21:26:34
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0