Ingen tröstshopping

Det tog verkligen ont att tacka nej till helgens partaj men efter dagens prövning var det nog det klokaste beslut jag tagit den här veckan.

Idag skulle jag köra min bil till verkstan, den har lyst "check injection" ett tag och nu ville bilen inte starta. Kablade igång bilen och iväg. Efter en liten stund började lampa efter lampa att lysa. Först blev det low barrery, sen la funktion efter funktion av. Antispinn, airbags, handbroms, vanliga bromsarna och till sist servon. I sista rondellen satt jag med gråten i halsen och bad till högre makter att jag skulle överleva hela vägen fram.

Så, imorgon ska dom ringa och meddela hur illa det är, och vad det kommer att kosta. *suck* Antar att hela lönen kommer gå till verkstadsreparationer.

Det blev faktiskt inga plagg för mig vid dagens Campadre-kampanj. Satt med ett par plagg i varukorgen men hejdade mig själv. Det var absolut inga måsten, vet inte ens om dom skulle komma till användning, och trots att det var halva priset så kostade plaggen dryga tusenlappen, styck. Så nope, ingen shopping. Stängde ner och gick ut på en prommis istället.

Ikväll känns det grymt skönt att det inte blev något shoppat. Tänk om verkstan kostar massa, massa pengar och jag skulle ha impulshandlat bara för att det var billigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0