Mjölkfritt, kryddfritt och fritt från allt annat roligt.

Vi har en taktik, jag och Cornelia. Vi tror att hon reagerar på något jag äter. Frågan är bara vad som håller henne vaken om nätterna. Därför har jag mäster-googlat och kommit fram till att vissa produkter som finns på storkonsumentlistan nu ska väck från den dagliga menyn.
Har därför plockat bort lök, vitlök, kål och andra gasbildande grönsaker, samtliga mjölkprodukter samt starka kryddor.

Inser att detta är en hejdundrandes viktnedgångskur. Nu har jag hittat mjölkfritt smör, havremjölk (som för övrigt ser ut som bebiskräk - mumsigt värre...) och lite andra substitut. Men inte blir det ju som vanliga middagar direkt. Menyn känns lite torftig här hemma, man är som handfallen när man i vanliga fall äter stark, kryddig mat och gärna slänger i lite ost i kosten.

Nåja, nu testar vi detta veckan ut och ser om det ger resultat. Gör det så, då är det värt att äta lite och inget spännande i några månader för att ha en skrikande olycklig Cornelia är inget jag önskar.

Nu får vi hoppas på en god natt, i så fall blir det Öppna förskolan för oss imorgon, ska bli spännande att se vad den har att erbjuda!

Kommentarer
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin ♥

Svar:

OKej, vad skönt ^^



Jag hatar att köpa julklappar för att man vet ju aldrig vad man ska köpa för något till folket ;D

Visst det är tanken som räknas men aif :P

2009-11-29 @ 01:25:52
URL: http://hanneler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0