En tv till min kärlek

Igår fyllde min bättre hälft år. Han fick sin present redan i fredags, en 40 tums LCD från Samsung. Riktigt snygg design och underbar bild.


Tänk att design och funktion matchar ibland. Annars brukar inte design  vara så funktionell alla gånger. Ett par exempel är våra Georg Jensen-prylar. ja, jag är en märkesgalning som går igång på att veta att något är "lite finare", designat. Jag går igång på trasmattor från pappelina, att se en poulsen<lampa hängandes i ett fönster när jag går förbi eller kläder av finare sort. Det är inte vad de kostar som är grejen, det är bara det att jag vet att det är märkes som gör att jag blir helt i extas. Men ibland lyckas inte designerna:



Riktigt snygg tårtspade som gästerna ofta kommenterar, men tyvärr värdelös för mig som är vänsterhänt. Från Georg jensen.

Häftig termoskanna, Quack, från Georg Jensen. Problemet är bara att handtaget är halt och när man ska hälla upp kaffet så glider kannan ur handen. Men den är snygg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0