Det där med shoppingstopp...

Det är jag inte igång med ännu tydligen... :-)

Jag hade egentligen en plan. Tänkte göra mig av med min check me andress samt velvet goolagong och på så sätt finansiera en lovely knit. Har haft plaggen framhängda och i morse tog jag tjuren vid hornen, bar ner plaggen och startade datorn för att lägga in dom på Tradera.

Då raserades hela min plan. Min käre make frågade vad jag gjorde med en massa klänningar i vardagsrummet klockan fem på morgonen. Förklarade att jag tänkte sälja dom vidare för att finansiera lite ha-begär.
" Men den rutiga tycker jag är riktigt fin" sa han och gick iväg för att ordna sig frukost.

Jaha... Som om det inte var ångestladdat nog tidigare, nu kunde jag helt enkelt inte göra mig av med denna klänning. Bar upp den i garderoben igen, men drömmen om en Lovely knit fanns kvar.

Så, man lever bara en gång. Idag är en lovely knit i grey inhandlad. Och check me får stanna kvar hos mig.



Nu ska jag ta och fundera ut hur jag förklarar detta inköp för maken. Himla tur vi har delad ekonomi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0