Matdagboken

Läste precis en undersökning som hävdar att personer som för matdagbok äter 26% mindre mat, tappar 64% mer i vikt och bibehåller sin viktnedgång längre än personer som inte för matdagbok.

Det låter ju väldigt sunt, jag vet tidigare när jag körde med VK (seeeg site tyvärr) så blev det nästan så att jag undvek att äta på grund av att jag visste att det skulle se dåligt ut och att kalorinivån skulle öka.

Så, vad är väl inte måndagar om iinte nystartardagar?!

Idag har jag ätit:
Frukost: Kokade 1/2 dl fiberhavregrym med 1 dl vatten, slängde i 1/2 dl bär och tog en stor kopp kaffe till.
Förmiddagsmål: Hann inte, hade tidningsplåtning att rodda inför. Illa!
Lunch: Familjen Dafgårds köttgryta, 240 kcal, perfekt!
Eftermiddagsmål: Torkad osötad frukt, en näve ungefär.
Middag: Liten portion fullkornspasta med köttfärssås, 20 brysselkål och en tomat.
Kvällsmål: 3 riskakor med liiite philadelphia light och en skivad tomat.


Så, vad har ni ätit idag?


Kommentarer
Postat av: Jean

Morron PG,



Som sagt...lägg upp en bild av köket så jag får se tapeten in action!!



Hm, det där med dagbok över vad man proppar i sig har jag läänge funderat på. Men blir lixom aldrig av...



Idag har jag än så länge hävt i mig 4 koppar kaffe, en halv knäckemacka. Men vänta du bara tills kvällen, då sätter monstret igång på allvar. Fy sådana vanor jag har...



Ha det gott!



MVH

Jean

2008-08-19 @ 11:46:48
URL: http://skindeepbyjean.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är ju det bästa med VK, att man kan fylla i all mat. Tycker sidan har funkat bra senaste tiden också! :)



Kör GI nu igen så igår blev det sån mat. Är nöjd för har tappat 0.5 kg sedan i söndags :) Visserligen massa vätska men det är ju ändå roligt att se på vågen!

2008-08-19 @ 15:26:53
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Postat av: rocketqueen

En stor smoothie till frukost, på hallon och yoghurt. Mums!

En smörgås på mörkaste brödet vid lunch, med brieost. Plus en persika lite senare.

Middag; Raggmunk, bacon och rårörda lingon, så gott!

Kvällsmat: En liten portion romrussinglass med hallon.



Har ingen speciell lågkaloridiet eller behöver gå ner i vikt men det är ju ändå kul att dela med sig! Maaat! dregelsmiley

2008-08-20 @ 12:27:42
URL: http://rocketqueens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0