Vilket blogguppehåll, men nu är jag tillbaka!

Så, efter en tid med kolik, mjölkfri kost och gud vet allt vad vi gjort i droppform, matform och vaggningar. Nu har det vänt! C är en helt annan bebis. Nöjd och tillfreds, knappt någon magknip. Nu är hon 2½ månad och lösningen var att sluta amma och bara ge ersättning, mjölkfri hyperallergiersättning.

Jag vet att många anser att man ska amma lääänge och att det är synd och skam att ge ersättning. Dom människorna skulle gärna få komma hem till oss när det var som skrikigast. Jag hade kunnat flytta ut vilken stund som helst! Fine för mig, lite skrik har ju aldrig dödat, men att se någon så liten ha så ont gör ont ända in i märgen.

Nåja, nu är det så mycket bättre och vi alla är så mycket gladare.

Jag har börjat jobba, första passet var igår. Ska bara gå in på timmar typ 20 procent per vecka men det känns bra att få komma iväg, träffa kollegorna, dricka lite kaffe, skvallra och framförall göra något annat än att blanda ersättning, byta blöjor och tvätta. :-)

Men jag klagar inte! Idag var det minus 3 ute, solen sken och vi var ute på en härlig långprommis. Underbart!

Nu är det någon som somnat på mig, ska försöka baxa över henne till vagnen.

Återkommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0