v 32 och 62 dagar kvar

Herregud, nu är det faktiskt bara två ynka månader kvar till lillpyret anländer. Två månader, det är inte länge alls... Lite stressande är det, framförallt då inte så mkt är fixat ännu. Men det löser sig nog! :-)

Jobbar mitt sista heltidspass idag, imorgon startar min havandeskapsledighet. Det ska bli fantastiskt skönt! Kommer dock att fortsätta jobba typ 25%. Känns lagom. Jag skulle nog klättra på väggarna om jag bara skulle sitta hemma. Okej när det är sommar och sol men så här i höstmörkret känns det mindre spännande med att sitta hemma på heltid. Sen vill man ju gärna träffa på sina kollegor och skvallra lite.

En sak jag märkt med att vara gravid är att jag numera är "en av dom". Helt plötsligt har jag så mkt mer gemensamt med mina kollegor som är småbarnsföräldrar. Dom frågar och tipsar, lånar ut prylar och varnar för onödiga köp. Som om jag helt plötsligt hamnat i ett hemligt sällskap. 

Maken är fortfarande inne på att det är en kille. Så sent som idag kom han in i badrummet när jag var nyduschad, kikade på mig och kommenterade att "det är då en killmage du har". Jag är verkligen i valet och kvalet över om vi borde checka en extra omgång. Samtidigt känns det som att det kvittar. Det viktigaste är ju att barnet är friskt och mår bra.

Nu ska jag återgå till lite pappersarbete, surfa på arbetstid är inte poppis så här i besparingstider, vi ses och hörs! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0