Och kostsammare blir det

Var ute på liten shoppingrunda i eftermiddags. Slängde ur mig att vi kanske kunde springa in i på Babyproffsen och kika på vagnar när vi ändå var ute. Hör och häpna " jag åker gärna och kikar på barnvagnar" svarade gubben och helt plötsligt stod vi där, förvirrade i en djungel av barnvagnar.

Tyvärr hade dom ingen Quinny inne, det var beställningsvara, och vi ville ju testa vagnen, iallafall se den live, innan det är dags för inköp. Tittade först på en Babytravel, prisvärd tre-hjuling, men jag blev skeptisk då den dels kändes plastig men även var trasig i sufletten. Hur kan butiken ha en trasig demovagn? Njae, jag vet inte om jag blev så sugen. Istället föll jag som en fura för Teutonia Spirit S3, en tjehjulig vagn med lagom "gung", stilren men ändå ombonad. Lätt att fälla ihop och framförallt en snygg vagn. Så, vad stoppade oss en dag som denna? Tja, priset kanske, grundstommen gick loss på 6500 och sen tillkommer mjuklift för 2000 spänn. Så, sakta men säkert närmar sig vagnkostnaden 10 papp, för säkerligen behövs även lite extrautrustning. Får ta och spana in internet samt begagnatmarknaden, i hopp om en lite billigare vagn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0