Lite viktökning

Ditt BMI är och en rekommenderad viktökning under graviditeten är kg, vilket fördelas över graviditetsmånaderna enligt nedan schema.
 
1: 72,95
2: 73,4
3: 73,85
4: 75,96
5: 78,07
6: 80,18
7: 82,28
8: 84,39
9: 86,5

Ja, så här ser planen ut för min vikt enligt niomanader.se, checkade vågen idag och jag har gått upp 2 kg, 40% av graviditeten är avklarad och en liten bulle syns på magen. Undrar hur länge till jag kan dölja detta på jobbet. :-)

Ligger alltså under kurvan lite i viktökning, men det känns som jag kommer starkt just nu - jag har ju trots allt ökat 2 kg på en vecka. Eller det kanske beror på all god mat som stockholmsbesöket innehöll i helgen?!

Nåja, dags att åka och arbeta. Återkommer med lite info om mina klädinköp samt IKEA-besöket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0