Det dåliga vinet

Så sitter man här, onsdag kväll och imorgon är det röd dag. Röd dag innebär vilodag och praktiskt nog är jag ledig från jobbet. Gubben likaså. Detta firar han genom att ta sig lite vin. Själv lyxar jag med kranvatten och några gamla godisar jag hittade i kökslådan.

En sak som är riktigt trist med att vara gravid är att inte kunna ta ett glas vin en helgkväll som denna, andas, känna lugnet och bara njuta. Jag kanske borde tacka min käre make, för han verkar vin-njuta för oss båda ikväll. För ett tag sedan öppnade han en flaska vin och satte sig vid sin dator. Nu, ett par timmar senare utspelas följande:

Han: En sak är klar, den där vinaren ska vi aldrig köpa igen. Helt odrickbart!

Jag: Nähä, vad var det som var fel?

Han: Det var nog en av dom mest äckliga jag testat, grumlig och skum smak. Det gick inte att dricka!

Jag: Okej, men vad hände med vinet då?

Han: Det drack jag upp.

Jag: Okej, men då kan det inte varit så pissigt ändå.

Han: Jo, riktigt dåligt var det, riktigt dåligt!

Maken går därefter till vinkylen, hämtar en ny vinare och återgår till sitt dataspel.

Själv fyller jag på mitt pintglas med lite nytt kranvatten, återgår till soffläge och surar över att livet inte blir mer spännande än så här just nu.


Kommentarer
Postat av: Anna Drott

Haha...så roliga de är alltså...männen menar jag :)



Kram

2009-05-21 @ 12:49:18
URL: http://viktdrottningen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0