Nu har det helt snurrat till sig!

Jag har verkligen hamnat i en svacka då det gäller kolhydratsfattig kost. Eller svacka, vem försöker jag lura egentligen? Jag har ju helt frångått konceptet och ägnar mig numera till att avnjuta härliga frukostmackor bakta på surdeg. Resten av dagen innehåller inte så mkt kolhydrater men frukosten.... ljuvligt gott!

Det värsta av allt är att jag blivit så betuttad i surdegsbröd att jag bestämt mig för att försöka mig på att baka eget surdegsbröd. Inspirationen kom efter att gubben inhandlat surdegsbröd på Duå här i Umeå. Helt makalöst, fantastiskt, fenomenalt bröd, bakat på Nisses i Holmsund. Ljuvliga ting!

Så nu står en vetesurdeg och en rågsugdeg på jäsning, eller heter det så? Ja, den står och mognar iallafall. Ska "matas" några gånger med mer mjöl och vatten och sen blir det provbak. Spännande, om än jag tvivlar på min framgång på brödbaksfronten.

Men, den som lever får se, om ett par dagar påbörjas brödbakandet!

Ska berätta om min dröm framöver!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0