Lite unik ändå

Fick mina provsvar från Barnmorskan i onsdags. Jag är AB +, det vill säga att jag kan ta emot allt blod då jag inte bildar antikroppar. Cirka 5% i Sverige har denna blodgrupp så lite unik är man allt! :-) Detta innebär dock att mitt blod inte är så poppis i blodgivarkretsar då jag endast kan ge till AB.

Utöver detta besked fick jag reda på att mitt blodvärde var lågt, trots att jag tycker jag ätit så bra. Får nu starta med järntabletter, Niferex.

Solen skiner som aldrig förr, men jag ska iväg och jobba. *suck* Jobbar hela helgen men det är väl bara till att bita ihop!

Kommentarer
Postat av: kvadding

usch dessa niferex, dom kommer ge dig grön/blått bajs :P Men värt det i slutändan :P

2009-06-26 @ 13:11:27
URL: http://youlostmeathello.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0