Folk som tar en på magen...

Jag har upptäckt en sak med mig själv. Jag hatar, HATAR, magklappare. Blir stel som en pinne när människor ska klappa mig på magen och gratulera. Grymt obehagligt att människor petar på mig. Det känns på något sätt lite halvkränkande. Svårt att förklara.

Har läst att det finns två typer, antingen tycker man det är mysigt med magen och tycker det är helt okej att folk klappar, känner och klämmer. Eller är man som jag, väldigt reserverad och uppskattar inte främmande människors händer på magen. En period tyckte jag till och med att det var besvärligt att maken klämde på magen. Det kan ha att göra med att han nämnde min mage som att den "känns som lite mkt bearnaisesås". Hahaha...

Nej, läggdags. Det verkar bli regn och rusk imorgon så då blir det sovmorgon!

Kommentarer
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin ♥

Känner man så då kan man ju säga till att man inte gillar att någon "klämmer" en på magen :)

Jag trodde i början själv att människor skulel börja klappa mig jätte ofta på magen och hålla på..men det var bara få personer som gjorde det. Tack gode gud. Haha..istället så fick man höra dumma frågor. Har inte barnet kommit än? alltså när jag var höggravid och allt.

Sedan så fick jag höra massa annat tokigheter x) haha..



Kraaam

H

2009-06-13 @ 23:45:24
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: Mia

Hittade hit via Familjeliv.



Du har en jätte mysig tid som väntar. Har en son på 10 månader...hur mtysigt som helst.



Minns att jag inte heller gillade klappar på magen. Helt plötsligt var det ok att kommentera ens kropp och känna. Den blev allas egendom...hihi

2009-06-18 @ 11:39:03
URL: http://www.meandmybaby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0