Premiärtränat

Äntligen kände jag mig redo för att dra till gymmet. Har varit grymt förkyld sen nyår men nu börjar det vända!

Passade på att utnyttja en friplåt jag fått på Iksu. Inom ett par veckor bör våra landstingskort på Iksu vara klara men fram till dess får jag betala för strögånger.

Så, reflektioner runt Iksu. Jag har tidigare hållit mig därifrån på grund av att det är trångt, hippt och massa vältränade, snygga människor i senaste träningsoutfiten. Istället har jag hållit mig på Medley men då deras öppettider är det sämsta jag vet så vill jag inte fortsätta stödja det stället.

Positivt med iksu är deras enorma utbud. Det finns enormt många gruppaktiviteter och gymmet är kopiöst stort. Öppettiderna är generösa och stället känns fräscht.
Det negativa är att en stor anläggning innebär mycket folk - överallt! Omklädningsrummet är trångt och man får se till att rikta deosprayen rätt för att inte riskera att spraya skåpgrannen i ansiktet. Konditionsmaskinerna är det högt tryck på och ofta var samtliga crosstrainers upptagna. Instruktionerna på maskinerna i gymmet är relativt bristfälliga och jag kunde inte se en endaste iksu-personal att fråga om hur maskinerna fungerar.

Nåja, jag har iallafall premiärtränat 2009. 45 minuter crosstrainer och lite styrkemaskiner på det. Känner redan av magen så frågan är hur jag mår imorgon! :-)

Kommentarer
Postat av: Tjockisen

Hihi vad kul, hoppas magen mår bra imorgon!

Peppkram

2009-01-18 @ 22:28:08
URL: http://nomoreatjockis.blogg.se/
Postat av: Emma

Prova att gå till de nya omklädningsrummen (Väst + beachhallens omkl.) ... där är det sällan folk ;) Men folk är ju galna nu när de skall infria sina nyårslöften.. lugnar ner sig om kanske 2 veckor.



Och... boka en instruktion! Det är att föredra! :)

2009-01-19 @ 00:07:11
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0