Rutiner för en fyramånaders

I helgen är vi bortbjudna på middag till ett par bekanta. Tyvärr kan jag inte eftersom jag arbetar helg, men gubben ska dit. Till saken hör att de i höstas fick barn och numera är sonen runt 4 månader gammal. Vår käre bekant informerade gubben om att de nu har "nya rutiner" hemma. Deras son får numera gå och lägga sig när han vill.

Eh... Detta måste vara en helt fantastiskt intelligent fyramånaders eller otroligt ointelligenta föräldrar kanske. Jag har då aldrig tidigare hört talas om en fyramånaders som själv kan styra när det är dags att lägga sig och därmed gå isäng. I mina ögon så sover så små barn när dom är trötta och när dom är pigga så är dom vakna. Inte så mkt att styra över direkt, och ha rutiner runt det, ja jag förstår då ingenting...
Men, jag kan ju ha fel, kanske...

Kommentarer
Postat av: Tjockisen

Snacka om konstig syn på uppfostran, men så kanske föräldrar tänker nu för tiden, I don´t know. kram

2009-02-07 @ 12:19:20
URL: http://nomoreatjockis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0