Dag tre - inte så äggande

Har precis insett att äggdeff varken är speciellt spännande eller kostsamt. Äter mellan 2 till 3 ägg per måltid vilket innebär att varje måltid kostar sisådär 4 kr. Svårt  att komma billigare undan... MEN, ägg är förbannat tråkigt i längden, ett par ägg har man avklarat inom loppet av ett par minuter och så snabbt var en av dagens höjdpunkter avslutade.
Jag måste erkänna att jag verkligen föredrar en måltid med ngn form av kött, sås och grönsaker.

Nåväl, vill man bli smal utan att pina sig kanske detta är rätt modell.

Det som är så fantastiskt är att jag inte känner mig i behov av något annat vid dessa måltider. Jag står mig bra på mina ospännande ägg, men behöver en kulinarisk middag som kompensation.

Nåja, imorgon tänker jag väga mig och se om jag fortsätter stå stilla, hoppas på lite positiv förändring.


BTW, dagens:

Frukost: 2 ägg med örtsalt
Lunch: 2 ägg med lite kaviar
Middag: broccoligratäng och fisk
Kväll: jordnötter, ett glas vin

Kommentarer
Postat av: Tjockisen

Vad spännande med vägning imorgon, har också funderat på ägg-def en vecka men vet inte om jag klarar av så mycket ägg, men vi får se :) kram

2009-02-05 @ 17:36:32
URL: http://nomoreatjockis.blogg.se/
Postat av: Anna Drott

Äggstra jobbig diet :) Å du får väl inte salta på äggen eller? Kramkram

2009-02-05 @ 20:46:28
URL: http://viktdrottningen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0