Ständigt hungrig

Jag tror pyret växer rejält nu, för gud så hungrig jag är! Hela tiden, inte sugen, utan HUNGRIG! Försöker äta hyfsad nyttig mat men det finns vissa saker jag verkligen har sug efter. Inte cravings, så där "åka och handla på statoil en mil bort mitt i natten" men jag ska erkänna, det finns ett dignande glassutbud i frysen. Inte så smart för figuren dock...

Ikväll blev det kvällsfika med mackor, efter glassen. Jag var helt enkelt hungrig igen. Har bestämt mig för att inte vara slav under vågen utan försöka tänka sunt, äta ok mat och röra mig så länge kroppen tillåter detta. Visst, jag känner att kroppen blivit tyngre, klumpigare och att jag lätt blir andfådd, men jag mår bra av en promenad om dagen, en liten cykeltur eller något liknande.

Nästa vecka startar jag med gravidyoga, det ska bli trevligt! Gillade Yoga när jag testade på det en period för många år sedan. Trivs jag ff så kommer jag garanterat att fortsätta. Kan vara skönt att ha en stund för sig själv.

Nej, nu är det nog läggdags, imorgon är sista semesterdagen, på måndag är det arbete igen. Som tur var bara en månad, sen blir det havandeskapspenning i två månader. Dock kommer jag fortsätta att jobba 25 procent, måste ju åka och dricka kaffe och skvallra lite med kollegorna.

Hörs, och tack alla för att ni är inne här och läser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0