Plötsligt händer det!

Jag bestämde mig för att ge det här med brödbakande ett sista försök. Hittade ett recept på Yogurtsbröd (utan surdeg) som jag bakade. Saftigt och gott, fick bra betyg från gubben. Gjorde gulashsoppa till. Gott värre! Synd bara att jag är tokförkyld, ögonen rinner och smakupplevelsen därmed kanske inte var den maximala.

Jag är därmed övertygad om att:

1. Surdegen jag gjort inte är ok
2. Surdegsbröd absolut behover en Kitchenaid för att bli välknådat.
3. Detta var en engångshändelse för att jag inte ska ge upp hoppet om nybakat bröd, men en Kitchenaid måste anlända i köket för att kommande brödbak ska bli lyckade.

Nåja, min Kitchenaid får nog vänta ett tag, till påsk tänker jag kurera mig, dricka massa rött te (har hittat roibus african spice som är super) och sova länge om mornarna. Lite bokföring måste jag också hinna med, eller lite var nog fel sagt, mängder papper väntar på mig... Men först kommer jag att njuta av lite ledigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0