Kolhydratsfrossa utan effekt

Sen vi kom hem från vår semestertripp i Indien har jag varit tämligen oengagerad i mitt matintag, frossat i både kolhydrater och goda ostar, njutit av det mesta i matväg egentligen.

Det som förvånar mig något helt enormt är att jag fortfarande, tre veckor senare står helt still på vågen. Har inte gått upp ett endaste hekto. Jag fattar inte varför, jag menar, när jag käkade LCHF så fick jag vara jättenoga för att stå stilla i vikt. Nu har jag iinte brytt mig det minsta, och ändå står jag stilla i vikt. Kanske är det en tillfällighet, men jag skulle gärna önska att detta skulle hålla i sig för gud så skönt det är att inte behöva bry sig så hårt!

Nåja, jag ska väl inte frossa i tid och evighet, gubben beklagade sig idag över att hans jeans börjat strama i midjan, så imorgon går vi över till bättre kost med mkt grönt och fräscht på tallriken.

Borde slänga ihop en matlåda också, har inget förberett att ta med mig vilket jag brukar ha, ogillar att behöva handla en sunkig sallad på lunchen. Lite mat och mkt cash. Bättre att slänga ihop något hemmavid och ta med sig. Ska se om jag orkar masa mig mot köket och slänga ihop något kulinariskt. Just nu vill jag bara fortsätta ligga och jäsa efter den jättemiddag som intogs, vi svängde förbi Droskan och käkade Tacos/grill/panpizza-buffé, hälsosamt eller hur?!

Kommentarer
Postat av: Anna Drott

Men det är ju faktiskt jättebra att du inte rör dig på vågen trots godsaker! Det tyder ju på ett intag som är i balans med dina rörelser! Rör på dig lite till, eller minska ned lite på godsakerna så händer det grejer igen!



Kram!

2009-04-06 @ 07:27:52
URL: http://viktdrottningen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0