Biten i påskriset

Igår begav jag och vår hund oss ut på påskrisjakt. Okej, vi bor där man inte bör bryta en kvist (naturreservat) men lite påskris måste man väl ändå få låna från moder natur? Jag kommer ju att återställa riset, kanske inte exakt på plats men ut i skogen kommer det tids nog.

Vi har fortfarande relativt mkt snö ute, och det blev en hel del plumsande. På kvällen uppmärksammade jag något väldigt obehagligt, jag har blivit biten! En rad bett på ena foten, i form av en ring. Några bett var riktigt stora! Googlade och fann otroligt otrevliga djur vid namnet Snöloppor som verkar vara orsaken till mina bett. Tydligen kommer dessa kräk fram när det blir lite mildare ute och snön börjar smälta.

Så nu kan man inte ens bege sig ut i snön längre utan att oroa sig över att bli sönderbiten...

Nåja, jag fick ju mitt påskris iallafall, pyntat det med svarta fjädrar och lila glasägg. Ganska tjusigt för att vara påskris faktiskt!

Kommentarer
Postat av: ullis

Men det var som fan, små kryp även i snön.

Jag håller med dig om att det är rätt galet.

Det låter jättevackert, härliga färger.

Jag skulle gärna vilja se en bild :o)



GLAD PÅSK!

2009-04-10 @ 14:36:12
URL: http://iamviktig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0