Ugnsbakade pestogrönsaker - dag tre på detoxen

Idag har det varit hektiskt, som vanligt fast lite mer ansvar och jobb än vanligt för en onsdag. Dessutom är man hundvakt till två hundar vilket också tar lite tid och ansvar.

Nåja, man ska väl inte klaga, det är skoj att ha mkt att göra!

Idag har intaget sett ut som följer:
Frukost: Ett äpple och ett glas apelsinjuice
Lunch: Rester från falafeln igår med lite råris och tomat
Middag: Ugnsbakade pestogrönsaker

Pestogrönsakerna var superenkla och riktigt goda.

Ta de grönsaker och rotfrukter du gillar och skär i lämpliga bitar. Jag använde morot, palsternacka, rotselleri, lök, paprika, vitlök, rättika, chilifrukt, tomat, oliver. På med kryddor, örtsalt och lite olivolja. In i ugn till grönsakerna blivit mjuka och fått lite färg. Jag satte varmluftsugnen på 150 grader och passade på att ta en 50 minuters powerwalk medan maten blev färdig. När grönsakerna är färdiga, ta ut ur ugn, rör ner ett par matskedar pesto. Klart!

Pricken över i:t hade nog varit smulad getost på grönsakerna, men så roligt blev det inte idag!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja jo jag vet att det är så... men jag har haft 2 tjänster inom samma företag. Det ena ska jag få semesterersättning från men inte från mitt nuvarande.. så de har säkert strulat till det.

2008-09-24 @ 20:30:56
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0