Snor en lista från Rocketqueen

Passar på att stjäla en lista så här på kvällskvisten, från underbara  Rocketqueen:

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
Jag har fickan full! Tre knippor bär jag dagligen på.
Knippe ett: simpel, bilnyckel plus frärr till min chysler pt cruiser
Knippe två: Jobbnycklarna, innehåller nyckel till behandlingscentrat, läkemedelsskåpsnyckel,  nyckel till kassaskåpet, en till min låsta huts,en nyckel till psykmottagningarna, vårdavdelningsnyckel och en nyckel till rättspsyk.
Knippe tre: Den privata. Husnyckel, cykelnykel, nyckel till makens cykel, garagenyckel och en nyckel till företaget. 

Vilken svordom använder du mest?
Jäklar

Äger du en iPod?
Som att fråga om jag kör volvo, skulle inte tro att det händer!.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Jag är ingen fotograf men håller mig gärna bakom kameran.

Vilken var den senaste filmen du såg?

Tror det var Hannibal för hundraåttionde gången, love it! Eller så var det när jag störtbölade till Änglarnas stad, lite osäker.

Har några av dina vänner barn?
Ja, dom börjar komma nu. Ploppar ut en här och en där. Lite jobbigt, helt plötsligt förändras partysnacket till blöjprat och vällingtips.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En långresa, först till New York, vidare till Mexico för lite sol och bad samt pyramider. Vidare till peru och Machu Pichu. Därefter ett stopp i Brasilien för lite grillat och känna av kulturen, liten visit på karnevalen kanske. Över till Asien för ett besök i Goa, vi måste ju checka läget på våra beachshacks. Därefter upp till Kambodja för ett besök på Angkor vat samt lite dykning. Sen är nog vinsten slut, förresten, hur stor var den egentligen?

Har någon någonsin kallat dig lat?
Nope, snarare funderat på hur jag hinner och orkar med allt jag har i luften.

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Ingen mjölk tack, är laktosintolerant.

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Fritt fall! Jag kommer aldrig att glömma när vi var på Tivoli i Köpenhamn och min make skrek ut sin rädsla när vi satt och väntade på att bli "tappade". Jag tror jag skiter ner mig, den här korgen håller inte för min vikt!

Äger du några band t-shirts?
Haha, jag har många lik i garderoben...

När flög du senast?

I somras, hem från Alanya, en riktig turistfälla där vi testade hur mkt vi kunde dricka på vårat  hotell med all inclusive på en vecka. Innan dess var det Goa i mars.

Läser du för skojs skull?
Numera är jag inte student så jag nöjesläser endast.

Pratar du några andra språk?
Knagglig engelska och spanska funkar.

Har du en stationär dator eller en laptop?
2 laptop och en stationär.

Vad har du med dig in på bion?

Vi går på bio typ var femte år men vi brukar smuggla med oss en plunta rom samt shoppa en cola, perfekt!

Vilken är din favoritdrink?

Drinkar, hmm... Då går ju både rom och cola samt gin tonic bort som klassas som groggar. Får säga en BKM, barkaffe med mjölk. Mumma!

Äter du frukost dagligen?
Kämpar med en halv tallrik fullkornsgröt. Inte gott alls men jag inbillar mig att jag mår bättre när jag äter frukost.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Överbokade konstant, men allt löser sig!

Vilken är din favoritfrukt?
Jag är pinsamt dålig på att äta frukt, om jag måste så äter jag gärna granatäpple.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Djupt fixerad, men kan unna mig om jag känner att det är värt det.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Jag har gärna text korrekt, men skulle inte kommentera bloggar eller foruminlägg med grammatiska fel.

Vad var det senaste du åt?
Chili con carne.

Gillar du senap?
Stark skånsk är toppen, dijon likaså!

Har du någonsin köpt något från eBay?

Mitt kontoudrag visar på regelbundenhet.

Skulle du säga att du är trendig?
Nope, jag har ff varken förstått mig på lacktights eller att ha brett skärp under brösten som gör att även den smalaste ser mullig ut.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej, jag har varit vegan i sju år så jag anser att jag skonat djurlivet länge nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0