Falafelrecept

Min falafel blev riktigt god, första gången jag försöker mig på något sådant:

1 liten burk kikärter
1 liten gul lök
1 vitlöksklyfta
1 äggvita (jag vet, det ska man inte äta men jag behövde ngt att binda färsen med)
Spiskummin, chiliörtsalt, svartpeppar, persilja, chilipeppar, koriander

Ner med allt i en mixer (eftersom detta recept inte blir så mkt så räcker en mixerstavmodell ypperligt. Mixa till färs och stek i olivolja till biffarna känns färdiga.

Receptet räcker till två måltider.

Kommentarer
Postat av: Jean

hejsan där!



Var på mitt första VV-möte. Gud så inspirerande det var banne mig!!



Har ju hört om hur trist det var förr, detta var ju kanon. Nu är jag totalt sporrad!

Varför jag vill gå ned några kilo, beror mycket på att jag tror min värk kommer bli bättre, jag hoppas iaf! Min sambo har ju övervikt så detta behöver hela familjen känner jag. Sedan är det ju bra att lära barnen att äta vettigt!



ha det gott!

Jean

2008-09-23 @ 22:21:42
URL: http://skindeepbyjean.blogg.se/
Postat av: Emma

Falafel har jag funderat på att göra själv många gånger. Måste nog testa inom snar framtid! :)

2008-09-24 @ 15:14:59
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0