Lite nyttigare söndag

Efter morgonens illavarslande vägning bestämde jag mig för att starta nyttigare på en gång, trots att jag var grymt sugen på ostmackor och kebab. 
Jjag tänker tillåta mig själv att äta animaliskt protein på helgerna, lite lyx får det faktiskt vara. Däremot blir det mkt grönt under veckorna, jag har mått så bra av det hittills.

Har precis slängt in en laxhalva i ugnen, toppade med en mix av olivolja, vit balsamvinäger, röd chili, fiskkrydda från Spanien, citronpeppar och färsk timjan. Till maten blir det rotsellerimos. Ska testa att uppgradera receptet med lite finhackad vårlök och parmesan. Får se om det blir hit eller diss.

För övrigt har dagen inneburit rotsellerimos till frukost och 6 chicken nuggets utan dip till lunch. Vi hamnade på McD och det var det enda jag kunde komma på som inte var fyllt med snabba kolhydrater och flottig dressing. 250 kcal innehöll en portion, det var ju absolut inte farligt. Gott dessutom!

Nu ska jag återvända till köket så det blir mat nån gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0