Kropp under lupp

Kom precis hem från en testförmiddag på sjukhuset. Jag ska vara med i en studie om kost, aktivitet och hälsa - det bästa av allt är att jag ligger i referensgruppen! Jag anmälde mig till tjockisgruppen men sköterskan ringde och erbjöd mig plats i normalviktkategorin istället då jag inte räknas som överviktig. Trevligt!

Så nu jag jag genomgått dexascanning där de mätte min kroppssammansättning, glucosbelastning, konditions/hjärtfrekvenstest, lämnat blodprover vid fyra tillfällen, blodtrycksmätning, behov av energimätning, graviditetstest och avslutade med att dricka vatten med spårämne i. Detta gör att jag under tio dagar ska lämna urinprov och i dessa kommer de att kunna se min förbränning och min energiförbrukning i vardagen.

Utöver detta är jag numera utrustad med tre kroppsaktivitetsmätare, så jag ser ut som en julgran!

Testet kommer att pågå under tio dagar, därefter kommer jag att få testresultatet hemskickat. Ska bli otroligt spännande att få svart på vitt hur jag lever, äter och mår!

Nu ska jag äta lite!

Kommentarer
Postat av: Miss Pinky

Men va spännande!!! Kommer du att köra detox under den här perioden också? Det vore faktiskt intressant att se om det ger utslag på någe sätt... Hehe, julgran - det är en syn för gudarna det! :-D

2008-10-10 @ 09:22:08
Postat av: Pokergirl

Hej Miss Pinky! Jag kommer inte att köra detox i helgen, mitt sockersug är sjukt starkt nu efter glucosbelastningen. Ska göra ett försök att komma igång igen på söndag!

2008-10-10 @ 16:54:43
URL: http://pokergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0