Dags för vinter

Var försvann egentligen sommaren och hösten? Helt plötsligt är det oktober, kallt och regnigt och ungefär 15 mil bort snöar det. Illa!

Var och kikade på kakel men vi blev inte riktigt överens. Båda är inne på stora plattor, ev sätta mindre plattor i hörnet där spisen är. Men vi kan inte enas om hur högt upp kaklet ska gå. Jag vill till taket men M är rädd för att det ska bli för "storköksaktigt" och konstigt vid fönstret. Jag får fortsätta min övertalningskampanj.

Vi har varit ute på gården i eftermidddag och gjort vinter. Tagit upp båten, burit undan bråte och ställt cyklarna i förrådet. Imorgon ska vi fixa det sista, men det känns alltid lika trist att sommaren faktiskt ör över.

Har kikat lite på resor, hittade en vecka all inclusive direkt från Umeå till Alanya för 3500 per person. Sjukt billigt! Synd bara att svärmor så nyligt varit sjuk. Det känns inte roligt att lämna henne ensam en vecka.

Nu ska jag börja förbereda middagen, det blir receptet jag skrev om tidigare, återkommer med utlåtande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0