När man tar fel tablett

Idag var det ingen bra start på veckan! Jag känner av allergin rejält och snuvig och trött efter en dålig nattsömn gick jag in i badrummet för att ta en allergitablett. Nöp en karta, sista tabletten tydligen, tog den och gick och förberedde kaffe. Så, när jag sitter för att avnjuta mitt kaffe känner jag hur jag domnar bort i huvudet, bilden börjar bli luddig och jag får svårt att fokusera på klockan i högra hörnet på tv4:s morgonteve. Är jag sjuk, var första tanken. Sitter kvar en stund och efter en liten stund börjar jag ana mitt misstag. Tar mig till badrummet och kikar - jäklar! Istället för en allergitablett har jag tagit en 10 mg Stilnoct, insomningstablett. Kl 07 på morgonen! Bara att ringa till universitetet och sjukskriva mig från förmiddagens examinationer av studenter. Förklarade för adjunkten vad jag lyckats med och han fick sig ett gott skratt, själv gick jag och la mig en stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0