Gymmet vill nog inte ha besök

Nu har jag bestämt mig, det blir endast vägning fredagar. Jag har en tendens att hoppa upp på vågen varje morgon och ett hekto plus gör mig grymt besviken. Jag tror det är bättre med veckovägning för min del, då kommer jag inte att bli lika fixerad vid varje hekto hit eller dit.

En annan sak jag är grymt besviken på är mitt gym, Umeå Simhall, som drivs av Medley. Så här i sommartid har dom intelligenta överviktiga tanterna i receptionen kommit fram till att ingen tränar dagtid och därför förlagt öppettiderna till rungande 16-20 på vardagar och stängt helgerna. Hallå! Har ni missat oss som ALLTID tränar på förmiddagar. Alla vi som kontinuerligt besöker stället innan lunch för att slippa trängas med panikslagna semesterbantare efter klockan 19. Vi är ganska många, och trofasta besökare. Dessutom har dom stängt bassängen och håller endast ett pass på sin höjd om kvällarna.

Vad har vi för det? Nope, ingenting! Detta gör att jag inte kan/hinner träna ett endaste dugg dessa veckor, tror ni jag har någon billigare månadsavgift? Icket! Ifrågasatte detta till en i receptionen och fick till svar att jag faktiskt har inträde på UmeLagun. Hallå! Jag är trettio år gammal som försöker hålla mig i hyfsad form, jag är inte sugen på att trängas med en jävla massa ungar i en inpissad bassäng, ljudnivå som kan ge tinnitus och vattenrutchbanor har jag slutat med för sisådär en femton år sedan. Näe, jag tycker det är botten.

Och sen, nu när jag spyr galla så här en måndagskväll, vem anställde kärringarna på Simhallen egentligen? Jag har inte sett en jäkel av kvinnorna i normal vikt och form, samtliga verkar sitta någonstans i ett undangömt fikarum och frossa i vienerbröd, inte har jag då sett dom inne på gymmet iallafall!

Kommentarer
Postat av: Jean





Men HEJ PG, det är väl du?

Inte visste jag att du hade en blogg!!



Lät fint med Kirurgcentrum, ligger det på fler platser i landet då?





MVH

Jean

2008-07-28 @ 23:21:36
URL: http://skindeepbyjean.blogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha lite komiskt är det ändå! :) Men det är ju värdelöst att man inte får lägre avgift om de drar ner på pass eg. Hade du inte kunnat frysa det?



Jag är träningssugen nu och vet inte hur jag ska få råd att köpa träningskort i höst! IKSU hade ju varit nice... men 4000 per år... nja.

2008-07-29 @ 08:44:38
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0