Vilken smärta

Nu förstår jag och kommer ihåg varför jag aldrig använt mig av högklackade skor:

1. Skorna är extremt knepiga att ta sig i, ett skohorn är ett måste.
2. Skon klämmer både här och där. Om man missat att klippa en tånagel kommer man garanterat bli påmind om det resten av dagen.
3. Smärtan! Satan i gatan, redan efter lunch var jag tvungen att sparka av mig mina nya pjucks och hoppa i ett par sandaler. Jag hade då drabbats av domningar och fruktansvärd smärta i mitten av fotsulan.
4. Skitnödiggången. Ja, jag kanske är lite väl slapp, bekväm och obrydd till vardags... Men det här trippandet som kommer med automatik med höga klackar... So not me!
5. En deci från två meter. Japp, så lång blir jag i mina nya pjucks, såg över kyldiskarna på Maxi dag, iallafall de få stunder då jag fixade att sträcka på mig och inte vika mig över kundvagnen på grund av smärta....
6. Alla männskor som kikar. Hallå! Tycker ni att skorna är snygga eller bara tittar ni och väntar på att lutande tornet i Pisa ska falla till marken?

Underbart att ha kommit hem utan brutna ben, sparkat av mig skorna och dragit på mig farmors stickade tjocksockar! Tack farmor Elin, puss!

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha ja det är bara att öva på gången ;) I gymnasiet gick jag i 10 cm klackar var och varannan dag... fattar inte att jag pallade. Idag går jag aldrig i klackar i princip. Men gången sitter fortfarande i ryggmärgen iaf ;)

2008-08-30 @ 23:31:11
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0