På väg mot kudden, dagens näringsintag

Eftersom jag slinker in i lite forum emellanåt kanske jag ska ta och förklara lite hur min mat och motionsdag sett ut. Det är verkligen inte märkvärdigt men jag mår riktigt bra. Det jag ffa märker av är att min mage är så mkt lugnare nu när jag inte äter mjölkprodukter.

Sen frukost: 1 dl havregrynsgröt gjord på fiberhavre, kryddad med kanel och toppad med en halv skivad banan.

Ut på promenad, runt 45 minuter och därefter styrka bröst och armar. Man behöver trampa på riktigt fort för att komma upp i maximal förbränningspuls.

Lunch: Kycklingsallad bestående av ris, sallad, paprika, tomat och kyckling. Toppade med lite chili-herbamare och några droppar balsamvinäger.

Mellanmål: Halv burk tonfisk

Middag: Tacos med mycket sallad och salsa. Inte helt ok egentligen då man inte bör äta skalen, men ett fick slinka ner.

Kvällsmål: Halv banan och lite sallad

Så här mkt åt jag verkligen inte innan, jag brukade svälta till lunch, snabbt slänga i mig lunch på stående fot och vara svulten till middagen vilket alltid inneburit på tok för stort intag. 

Nu är det ändring på detta, bara ett bekymmer, på lördag har vi kräftskiva! Men jag tänkte som så, om jag nu lyckas hålla mig fem dagar så ska det väl vara okej att synda på lördag, sen startar jag om igen på söndag. Jag tycker jag varit duktig, gubben tog två glas vin ikväll, samt en Dom till kaffet, jag höll mig till vatten. Det ni, det var nog första gången det hände! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0