Jag följer dig och gottar mig

Satt vid datorn så här en söndagskväll och filosoferade runt bloggarnas mervärde. Jag är en människa som är extremt nyfiken av mig, kan knappt hålla fingrarna i styr när jag besöker en bekants toalett och gottar mig åt skvallertidningarnas rubriker. Detta gör att bloggar för mig är som ett berusningsmedel. Jag gottar mig i människors innersta tankar, jobb-bekymmer, klädinköp, inredningsdetaljer, matvanor...

Genom att checka av en handfull bloggar dagligen känner jag att jag har god koll på vad nära och kära tänker och gör just nu. Som att umgås och träffas, bara det att jag kan stanna i soffan med mjukbrallorna på och inspektera vad mina vänner äter till middag, shoppat på tradera och tycker om sina chefer. Underbart! Eller kanske sjukligt? Finns det nån diagnos för tvångsmässigt bloggläsande eller är det dags att "outa" anamnesen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0