Hjärnspöken

Gud så jäkla dum jag är ibland. Att jag tvunget ska vara så jäkla kontrollberoende att jag läser på om ditten och datten. Tänk om man bara fick vara lite blåst och obrydd emellanåt.

Den senaste veckan har Cornelia varit förkyld. Inte skoj alls och jag vet inte hur många gånger jag vaknat varje natt och behövt kolla så hon fortfarande andas.

Som grädde på moset fick jag i natt för mig att hon kanske skulle drabbas av plötslig spädbarnsdöd. Vet inte var jag fick det ifrån, kanske drömde jag något.
I vart fall så satte det verkligen igång hjärnkontoret och tankarna på detta har malt på hela dagen. Så ikväll tänkte jag att jag skulle vara smart och läsa på lite. För med mer vetskap brukar oron stillas, eller hur? Dessutom tänkte jag att faran nu borde vara över då Cornelia är över tre månader gammal.

Men, nej - plötslig spädbarnsdöd är tydligen vanligast mellan tre och fyra månaders ålder. Tack för den, nu kommer jag väl inte sova alls de kommande tre veckorna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0