Det märkliga fenomenet cash

Visst är det lite märkligt. När pengar saknas finns så mycket som man måste ha.

Just nu är shoppingbegäret större än någonsin. Jag har aldrig varit med om något liknande! För det första har Odd Molly kommit med sååå mycket vårfint och dessa plagg är verkligen inte billiga. Försöker besluta mig för vilka plagg som kommer bli mest användbara och utesluta "finplaggen". Men det är verkligen inte lätt! Har iallafall beslutat mig för att avyttra några plagg ur garderoben för att finansiera lite nyinköp.

Sen när man bara går omkring hemma så upptäcker man också saker som borde införskaffas till hemmet, saker till Cornelia och så vidare... Mycket pengar krävs och med föräldrapenning så går inte ekvationen ihop riktigt.

Det som känns tuffast är att inte ha samma möjlighet att köpa saker som tidigare. Det är lite skillnad när det kommer tio tusen mindre på kontot i månaden! Men jag ska verkligen inte klaga, jag får vara hemma med ersättning, lära känna Cornelia och ge henne en bra start på livet.

Så, kanske borde jag lägga mina shoppinglistor åt sidan för en stund. Bara acceptera att det inte blir några stora inköp på ett tag och istället lägga fokus på annat detta år. Men svårt är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0