Ny vagn i sikte

Är det inte det ena så är det det andra... :-)

Vi har en teutonia spirit som är en toppenvagn. Rejäl och stabil, men otroligt smidig när den är 3-hjulig vilket gör att man lätt tar sig runt i butiker och på stan. Men, den har ett stoooort minus. Den är stor! Eller, min bil är för liten. Framförallt om både make, unge, vagn och hund ska med. Vagnen tar hela skuffen vilket gör att hunden måste sitta i baksätet. Så numera har jag hundhår överallt...

Har därför börjar spana på en sulky. Skulle även vara smidigt att ha en resevagn som hela tiden fanns i bilen och aldrig behöver packas in och ut. Först kikade jag på Chicco och lite andra billiga sulkys. Helt ok men snygga kan jag då inte säga att jag tyckte dom var. Men, så fick jag upp ögonen för baby jogger city mini. Tre gånger så dyr men så mycket snyggare:



Sufletten är supersmart, går att fälla över hela sulkyn så barnet sitter skyddat mot sol, förrutom fötterna som sticker ut såklart. Blir som en koja vilket gör att barnet även kommer till ro när det ska sova.

Det bästa av allt är att vagnen fälls ihop på mitten, genom ett supersmart system med ett band som man helt enkelt bara drar i. Var tillsammans med maken och kikade på den i helgen och han sa samma sak. Köp!

http://www.youtube.com/watch?v=zaxAejHZDjw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0