Tävling hos Kryddburken

Jag är med och tävlar hos Kryddburken. Tävlingen är att man ska skicka in en bild med temat "mat utomhus". Jag valde en bild från vår MC-semester i somras. Kanske inte den mest kulinariska måltid jag upplevt men verkligen ett minne för livet!

Vinsten är en riktigt snygg gjutjärngryta från Orrefors jernverk sponsrad från Campadre. Jag hade gärna vunnit denna, men jag tror inte jag skulle använda den till långkok, till detta har jag ju vår underbara tryckkokare. Däremot skulle jag ha stor glädje av den i mitt brödbak. Har hittat flera spännande recept på surdegsbröd där man ska använda en gjutjärnsgryta men då jag inte äger någon sådan har det inte blivit något grytbröd.

Så, håll tummar och tår för mig! Vill du se vilken bild jag bidrog med så kika in hos Kryddburken, där både mitt och de andra bidragen kommer publiceras.

Förresten, här är den snygga gjutjärnsgrytan, visst hade den passat bra hemma i vårat kök?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0