Nej - det är en tjej!

tröttnade härom dagen...

Fine, jag har hört könsdiskussionerna både här och där, vänner som sagt att "min kille ska minsann ha rosa", "klart tjejer kan ha tröjor med bilar". Och absolut, jag håller med - kvittar väl vad det är för färg och mönster på klädesplaggen. Eller?

Vi fick ärva en marinblå fleeceoverall. Supersmidigt tänkte jag och mitt i min shoppingorgie av märkesplagg tog jag ett oväntat förnuftigt beslut om att vi verkligen skulle använda denna marinblåa overall till Cornelia. Supersmidigt.

Nu så här fyra veckor senare har jag ändrat mig. Jag ar grymt trött på att behöva förklara för fol att "nej, det är ingen kille, det är en tjej". Jag bryr mig egentligen inte så mkt över vad folk tycker och tror men jag lider verkligen med dom som lutat sig ner i vagnen och utbrustit "åh vilken otroligt söt liten kille" för att bli tillrättavisade och skamsna över att få veta att det är en tjej.

Så nu har jag varit i farten, inhandlat en lila overall till Cornelia. Superfin, verkligen! Och tjejig, ingen kommer ha fel nu längre. Till maken sa jag att jag var tvungen att köpa en extra overall då Cornelia kräks ner sin hela tiden och den ofta är i tvätten. Visst, inte helt en lögn men nu har vi iallafall en tjejoverall till tjejen.

Sen tror jag faktiskt att M också ogillat den marinblå overallen lite. Gång på gång uttryckte han hur otroligt fin och varm den nya overallen var.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Åh vad jag känner igen det där. Vet inte hur många ggr jag fick berätta att jag faktiskt hade en dotter och inte en son förra året. Pga en svart overall.

Tog ett par veckor sedan köpte jag en cerise också, jättefin på alla sätt men det känns skit att folk skall ta förgivet att en tjej inte kan ha blått, grått, grönt, brunt och svart.



Grattis till en riktig goding!

2009-12-06 @ 22:29:25
URL: http://hemmahossofi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0