Sjuk... Igen!

Nu börjar jag vara trött på detta, vaknade upp med rejält ont i halsen och feber. Nässprayen funkar inte längre mot täppt näsa utan jag är antingen helt tät eller så rinner det som på en femåring. Trevligt!

Varit på konferens i två dagar, och idag hade vi en föreläsning om psykoser och schizofreni. Jag tror min stora oro för sjukdomar hos det kommande barnet grundar sig i att jag vet en hel del, om hur illa det kan gå. Idag talade Andersen om att risken för att utveckla en schizofreni ökar om mamman till ett foster drabbas av en neurologisk sjukdom under månad 4 till 6. Jaha, då fick man helt plötsligt ännu en sak att oro sig över och genast fick jag lite nya krämpor...

Skämt åsido, man ska verkligen inte skämta om schizofreni, det är en grym sjukdom, för både den person som drabbas men även för familj och närstående.

Nej, läggdags, ny frisk dag imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0