G som i GLASS

                                                     

Något händer med tjejer som blir gravida. Plötsligt anländer ett sug efter vissa livsmedel som man normalt kanske inte varit sugen på. För vissa innebär dessa sug rena "cravings", ett ha-begär som inte kan stillas annat än med ett massivt intag av just den produkten. För mig har inte några cravings anlänt ännu, däremot har jag hamnat i glassträsket. Jag skulle kunna äta glass till frukost, lunch och middag, toppa med lite extra på kvällskvisten. Och jag verkar inte vara ensam, i flera forumtrådar nämns just glass som det som var och varannan kväll balanseras på tjockismagen.

Undrar vad det är som gör att just glass är så attraktivt? Kan det vara att fostret behöver glassen, eller kanske inte glassen direkt, men iallafall näringsämnen såsom kalcium som finns i mjölken och grädden?!
Jag har läst att sug efter mjölkprodukter orsakas av att skelettet växer. Detta borde innebära att jag borde lyssna på pyrets önskemål om kvällsglass. Och pyret är kräsen vill jag lova, helst önskar h*n Ben & Jerrys, måste vara extra bra näringsvärde i den med tanke på det uttalade önskemålet!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0