En härlig stund

Var och shoppade som hastigast igår på Coop. Behövde lite färg samt fika till temadagen på jobbet. Vi "boar" för fullt här hemma och passar på att slutföra hundraåttio projekt i detta halvfärdiga hus.

På väg mot kassorna passerade vi barnavdelningen, jag tågade frammåt men M försvann in bland barnprylarna. Hittade honom vid ett skötbord som han plockat ner och stod och utvärderade höjden. "Det är för lågt för oss, annars var det en bra modell". Han fortsatte spana runt lite på barnförvaring och kom fram till att det fanns mkt som vi borde införskaffa. Halvt chockad, förvånad och glad stod jag vid sidan av och observerade min makes runda bland barnprylar. Han ser nog fram emot barn ändå, det hade jag aldrig trott. M har sedan vi träffades varit väldigt skeptisk til barn och sagt att han inte vill ha några egna. Jag tror han glömt detta nu, för både i vagnbutiken och nu på coops barnavdelning såg jag en förväntansfull blivande pappa som bara längtar efter att få handla hem prylar till lilla pyret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0