Dålig nattsömn och hektisk dag

Vaknade innan fyra i morse, försökte somna om men det gick inte. Tankarna snurrade runt om allt från barnvagnsinköp, barnpassning, semester, stockholmsresan nästa vecka till mina kommande karriärsmöjligheter på jobbet, samt dagens agenda innefattande studiebesök, händelserapportering av kollega (inte roligt alls) och massa möten. Så startade min dag, till sist begav jag mig till duschen och försökte vakna till liv ordentligt.

Dagen på jobbet har gått i rasslande takt. Träffar och möten har avlöst varandra, löner har inrapporterats, sommarvikarier att träffats och jag har anmält min kollega. En anmälan som mest troligt kommer resultera i en Lex Maria. Nåja, tanken har kommit på om jag kommer orka köra på i fullfart hela graviditeten. Redan nu känner jag av tempot, jag är trött och sliten, lättirriterad och slut både fysiskt och psykiskt. Känns tungt helt enkelt.

Kanske är det dagens bristande sömn som gör mig extra trött och gnällig, ikväll ska jag krypa isäng i tid, och försöka sova så länge jag får. Imorgon håller vi en konferens på Plaza så längre sovmorgon än till halv sju blir det inte minsann, men det är ju bättre än att vakna vid fyrasnåret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0