Svar om täcken, filtar och annat i spjälsängen

Sitter och kikar på doctors idag igen, grymt skönt att ha ledigt mitt i veckan.

Följande har jag lärt mig:

Undvik att ha leksaker, kuddar och liknande i spjälsängen. De är bara i vägen.
Inga kilar, barnet mår bäst av att sova på rygg.
Bättre med sovpåse än täcke, ett täcke riskerar att åka upp eller ner.
Undvik tjocka spjälskydd, risk finns att barnet åker mot och kvävs.
Mössa på första veckorna, därefter ingen mössa eftersom barnet behöver kunna reglera temp via huvudet.
Känn på händerna, där kan du känna om barnet är varmt el kallt.

Lite roligt att just detta kom upp, då jag och maken så sent som igår diskuterade runt täcken och kuddar.

Tänk vad man kan lära sig av att zappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0