Man lär så länge man lever!

Vi hamnade på Taj Mahal idag på lunchen. Perfekt med buffé då jag försöker skippa så mkt kolhydrater som möjigt. Det serverades bland annat het gryta men sen något jag inte testat tidigare, en gryta med namnet chicken goa.
 
Jag har alltid ratat mat med kokosmjölk i, bara lukten av den sötsyrliga mjölken har fått mig att avstå dessa rätter. Så, om jag ska vara ärlig har jag nog inte testat!

Men nån gång ska vara den första. Jag blev imponerad! Grytan var mild och krämig, och det söta var inte alls för sött utan bara välsmakande. Nu bör tilläggas att jag inte var ensam med min skeptism runt kokosmjölk i mat. Gubben smakade han med och sa samma sak, "jag har nog aldrig gett kokosmjölk en chans".

Så kan det gå, kanske börjar jag uppskatta surströmming, kräftor, bruna bönor eller kanske pölsa om sisådär 20 år. Eller kanske inte.

Kommentarer
Postat av: Tjockisen

Riktigt mumsigt med kokosmjölk :D

Kram

2009-01-28 @ 00:21:08
URL: http://nomoreatjockis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0