Lax under parmesan och wasabitäcke

Efter alla ägg var det äntligen dags för lite nyskapande!

Kikade lite på Airams blogg och bestämde mig för lax.

4 laxfileer
På med lite salt och citron

Blanda samman
1 dl grädde
2 dl creme fraiche
2 msk wasabi
salt, peppar, citron

Lägg laxen i en form, på med såsen.

Toppa med ca 50 g riven parmesan och lite gratängost.

In i ugn 20 minuter 200 grader (varmluft).

Supergott, serverade broccoli till. Riktigt mättande och välsmakande! Nästa gång ska jag testa att blanda i lite philadelphiaost, citron och gräslök. Saknade den slutliga "piffen" till en perfekt rätt.


Kommentarer
Postat av: Tjockisen

Oja, det är riktigt toppen med ägg :D

Kram

2009-02-11 @ 09:28:25
URL: http://nomoreatjockis.blogg.se/
Postat av: Tjockisen

Jo jag vet att dom kan vara det, vill helst lägga in min egen men har inte haft tid med det. I min affär så hade de två sillburkar under 10g kollisar per 100 g och den jag tog hade minst kollisar (8), det är lite mer än jag brukar äta men äter bara 3 bitar per dag så det känns inte som om det gör något. Tack för varningen ändå :) Kram

2009-02-12 @ 09:12:22
URL: http://nomoreatjockis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0