Det var dumt

Det var dumt att arbeta heldag idag. Febern är åter och näsan rinner. Herregud, är det så här det brukar kännas när man är förkyld? Himla tur det är så sällan jag är sjuk för det är verkligen inte kul att behöva varna sin omgivning om ens existens!

Gubben lagade Chili idag, jag bad om en stark som kunde ta ihjäl lite baciller och det fick jag. Han käkade mängder gräddfil och drack massa vatten och påpekade gång på gång att han kunde ha skippat sista skeden sambal oelek, jag tyckte det var gott, lite starkt men inte så speciellt stark. Kände dock att jag blev lite varm inombords så smaklökarna är nog inte på topp. Trevligt att känna nån smak av maten iallafall.

Värre var det igår, hade inhandlat Mucoangin (osäker på stavning) på apoteket. Skulle vara topp ett mot ont i halsen. Ja, visst gav dom effekt, men kanske lite väl mycket. Hela halsen och halva tungan domnade bort. Kan man reklamera apoteksprodukter?

Imorgon är det invägning, jag tycker mig ha skött mig relativt väl, förrutom min Ben-frossa, men jag behövde det just då. Vi får se vad fru våg avslöjar imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0