Den äckligaste salladen kommer från McDonalds

Jag handlade en sallad till lunch idag, det är inte direkt enkelt att hitta en lämplig lunch när man kör detox men jag fick en snilleblixt och köpte en grekisk sallad på McDonalds. Glad över mitt fynd begav jag mig till jobbet där jag upptäckte att dom missat skicka med min ramlösa. Nåväl, jag dör ju inte av kranvatten så det var ju inte årets katastrof. Börjar äta min sallad men inser att den innehåller betydligt mer olja än vad jag är van vid, tar ett salladsblad och det är som en skål full med olja. Här börjar inspektionen... Petar undan salladen och hittar botten full av olja, en halv cm lager med olja i botten av min sallad, och hela salladsen är högglansig av oljan den omsvärjas av.

Så där tog aptiten slut och nu står min sallad på sniskan för en utförligare inspektion av hur mkt olja denna sallad innehåller. Behöver jag tillägga att detta kommer rapporteras till McDonalds? Jag har tidigare hört att deras produkter både näringsberäknas och att personal har tydliga instruktioner i innehållet i varje rätt. Tydligen har dom inte det på McDonalds på Strömpilen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0