Så o-unik jag är

Hittade in på scb:s hemsida, mest för att jag var lite nyfiken. Jag har inte träffat på så många som heter Marie och trodde i min rosa lilla bubbla att detta var ett tämligen ovanligt namn. Jag är golvad vid fotknölarna:

10Marie125 39637 063

Alltså, Marie ligger på plats nummer 10 av kvinnliga förnamn i Sverige och hela 37 000 har namnet som tilltalsnamn.

Jaja, jag får alltså inte räkna mig som unik här heller, men tursamt är att det namn jag skulle döpa vår eventuella dotter till endast innehas av 52 personer, lite mer unikt där men då krävs det ju tillökning förstås! Inget som ligger inplanerat inom kommande kalenderår så jag får nog fortsätta se vår familj som tämligen ordinär

Kommentarer
Postat av: Emma

Näe IKSU har inte powerstrike.. Kör på Träna eftersom jag har närmast att gå dit :) Man slår o sparkar endast på en slagsäck som står på golvet. Skulle göra lite ont om man roundhouse-kickade någon tror jag :P

2008-10-07 @ 23:07:27
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0