Drömkroppen - existerar den?

Har funderat lite runt drömkropp och ens egna preferenser. När ska man egentligen vara nöjd? Är det när man återgått till den kropp man hade när man var 18, eller borde man acceptera att med åren kommer några extra kilon och lullull här och var. Vad är rimligt egentligen?

Själv har jag sisådär 4 kg kvar till mitt mål men frågan är om jag kommer vara nöjd när/om jag når den vikten. Då skulle jag ha ett BMI på 21,5 vilket är riktigt bra enligt tabeller men frågan är om dessa fyra kilon jag önskar tappa försvinner från fettdepåerna. Jag vill ju inte ha en fettprocent på 40!

Tittade mig i spegeln efter att jag duschat idag och jag har en hel del fett, gropar och skavanker - inte snyggt! Dock med kläder på så döljs det värsta och jag kan känna att kroppen börjar kännas halvt okej. Så borde jag nöja mig snart eller ska jag fortsätta kämpa för en mer vältränad och fast hydda? Jag vet, jag blir aldrig smal och fast som en modell, men jag tror att jag kanske skulle må lite bättre inombords om jag var lite mer nöjd med mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0